فهرست مطالب

حرفه حسابداری معمولا به 4 شاخه زیر تقسیم می شود:

1- حسایداری بازرگانی
2- حسابداری صنعتی ( تولیدی )
3- حسابداری خدماتی
4- حسابداری دولتی

البته تقسیم بندی هایی دیگری نیز وجود دارد، از قبیل حسابداری مدیریت، حسابداری مالی و … که بصورت کلی از نظر ماهیت کار معمولا شامل موارد فوق هستند و تقسیم بندی های دیگر معمولا بر اساس ماهیت گزارش دهی می باشند.

در این قسمت هدف ما بررسی و آموزش حسابداری صنعتی، تجزیه و تحلیل آن و ثبت های مربوطه است.در شرکت های صنعتی محصولات در طی دوره تهیه و تولید میشود و موجودی ها معمولا بصورت: موجودی کار در جریان اول دوره، کار در جریان طی دوره، کار در جریان آخر دوره و موجودی کالای ساخته شده است.

به همین دلیل هزینه هایی که در طی دوره تحمیل میشود ( از قبیل: مواد، دستمزد و سربار ) باید بین این موجودی ها سرشکن و تسهیم شود تا بتوان بهای تمام شده محصولات را محاسبه کرد و با تجزیه و تحلیل گزارشها و بررسی راههای تولید، بهای تمام شده محصولات را کاهش داد.

امروزه هزینه یابی و تسهیم هزینه ها بوسیله نرم افزارها و با استفاده از فرمول تولید در انجام محاسبات بسیار دقیق تر و سریعتر صورت میگیرد اما اصول طراحی و فرمول دهی آن توسط حسابدار، نیازمند داشتن دانش علمی و تجربی است. یادگیری حسابداری صنعتی کار سختی نیست، فقط باید در مطالعه و فهم مطالب دقت و توجه کافی داشته باشید و اینکه سعی نکنید مطالب رو حفظ کنید بلکه تلاش کنید تا آنها درک کنید و خوب بفهمید.
برای مطالعه بیشتر فایل زیر را دانلود و مطالعه نمایید.

دانلود فایل آموزشی حسابداری صنعتی

لینک های مرتبط:

فایل صوتی حسابداری صنعتی ( بخش اول)

فایل صوتی حسابداری صنعتی (بخش دوم)

چقدر ثبت سند حسابداری به روش صنعتی را می دانید؟

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

3 پاسخ

  1. با درود و سپاس فراوان خدمت سرکار خانم اعظم رضی، خواهشمندم تهیه اینگونه پادکست‌ها بیشتر شود و امیدوارم این حرکت خوب علمی و فرهنگی ادامه یابد. سپاس پرشین حساب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :