فهرست مطالب

slide-05

به نام خالق یکتا و سلام به شما کاربران عزیز و ارجمند ، تمامی افرادی که صرفاً به عرضه کالا و خدمات معاف مشغول هستند ، ملزم به ثبت نام در سیستم مالیات بر ارزش افزوده نیستند و حق ندارند مالیات و ارزش افزوده از خریداران کالا دریافت کنند . همچنین مالیات و عوارضی که بابت خرید کالا و خدمت مشمول مالیات برای تولید کالایشان پرداخت نموده اند پیش پرداخت مالیاتی آنها محسوب نمی شود و قابل استرداد نیست .

[box type=”success” align=”aligncenter” ]به عنوان مثال : کتاب جزء کالاهای معاف است ولی مالیاتی که ناشر کتاب بابت فیلم ، زینک ، مرکب و خدمات چاپی پرداخت نموده است ، به عنوان پیش پرداخت مالیاتی محسوب نشده و قابل تهاتر و استرداد نیست و طبق تبصره 5 ماده 17 قانون مالیات بر ارزش افزوده فقط جزء هزینه های قابل قبول قانون مالیاتهای مستقیم محسوب می شود .[/box]

رویکرد قانون به عرضه کنندگان همزمان کالا و خدمات مشمول و معاف

فعالان اقتصادی که به عرضه تومان کالا و خدمات مشمول و معاف اقدام می کنند ، طبق ضوابط اعلام شده توسط سازمان امور مالیاتی باید به عنوان مودی نظام مالیات برارزش افزوده ثبت نام کنند ، اما حق ندارند بابت عرضه کالا و خدمات معاف ، مالیات و عوارضی اخذ کنند ، در مقابل مکلفند بابت ارائه کالای غیر معاف و مشمول ، مالیات و عوارض مشخص شده را دریافت نمایند . آن قسمت از مالیاتها و عوارضی که این افراد بابت خرید کالا و خدمت برای تولید و عرضه کالای مشمول پرداخته اند جزء پیش پرداخت و اعتبار مالیات و عوارض آنان منظور و از مالیاتی که از فروش کالا دریافت نموده اند قابل کسر است .

همچنین آن قسمت از مالیاتها و عوارضی که بابت خرید کالا و خدمات برای تولید کالای معاف پرداخت نموده اند اعتبار مالیاتی محسوب نمی شود و از مالیات و عوارض دریافتی فروش آنها قابل کسر نمی باشد ولیکن جزء هزینه های قابل قبول موضوع قانون مالیاتهای مستقیم محسوب می گردد.

در صورت تمایل نظرات خود را برای ما ارسال کنید .

برای هم شما دوستان آرزوی موفقیت و پیروزی دارم .

میثم حاجی محمدی

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

8 پاسخ

  1. سلام

    خسته نیاشید

    لطفا این مسئله به تفسیر توضیح دهید .

    هزینه زینک و کاغذ ……………….جزء هزینه مالیات مستقیم یعنی چه

    معاف ا زمالیات ارزش افزوده کلیه انتساراتی هسنتد .

    انتشارات الزامی به نگهداری دفاتر قانونی ندارند

    با نسکر

    1. سلام دوست من
      همانطور که در پست مطالعه فرمودید منظور قانون ، این است که کسانی که معاف از مالیات هستند مثل ناشران کتاب ، بابت پرداختهای ارزش افزوده دار مانند هزینه خرید کاغذ نمی توانند برای خودشان اعتبار مالیاتی منظور کنند چون اظهارنامه ارزش افزوده ارائه نمی کنند و فقط باید کل مبلغ پرداختی را هزینه ثبت کند.

  2. سلام خسته نباشید . خیلی ممنون که به سوالات ما انقدر خوب جواب میدید .
    من به تازگی حسابدار یک کلینیک ترک اعتیاد شدم . سر فصل حسابهارو از کجا پیدا کنم ؟
    آیا مکان استیجاری را در سر فصل داراییهای غیر جاری ثبت کنم؟
    داراییهای خریداری شده که به صورت عمده خریداری می شود اما روزانه مصرف می شود جزو هرینه های مصرفی به یکباره ببرم؟

    1. سلام هانی عزیز
      از حسن توجه شما متشکرم ، مکان استیجاری هزینه می شود ، هزینه اجاره و هر ماه باید مالیات تکلیفی آن را تا ماه آینده پرداخت کنید .
      منظور از داراییهای روزانه چیست ؟ اگر موارد مصرفی باشد هزینه می شود اگر هم دارایی باشد مشخص است . در مورد کدینگ این بسته را دانلود کنید کاملاً رایگان و کاربردیه :
      https://www.persianhesab.com/%D8%B3%D8%A8%DA%A9-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84%DB%8C-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF/

  3. با عرض سلام و خسته نباشید به کارشناسان خبره پرشین حساب
    از شما کارشناسان درخواست چگونگی حسابداری بهای تمام شده البته کاربردی در بازار کار را دارم.ممنون

    1. سلام حمید عزیز
      از حسن توجه شما متشکریم .
      بله حتماً بزودی مطالب کاربردی و بسته های جدیدی از بهای تمام شده منتشر خواهد شد . در خبرنامه عضو شوید تا جدیدترین مطالب و اخبار از همین طریق برای شما ارسال شود .
      موفق و سربلند باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :