فهرست مطالب

shutterstock_94228756

باعرض سلام و خسته نباشید به همه کاربران ، امیدوارم تا بحال همچنان مسیر پیشرفت را بخوبی طی کرده باشید ، در این بخش لازم بود یک نکته مهم را برای شما توضیح بدم و نحوه استفاده کردن از این فرصت بکر را برای شما بیان کنم ، ار فضای رقابتی چگونه بهره برداری می کنید ؟ صحبت من با دوستانی است که قدر فرصت را می دانند و هر راهی را برای کسب تجربه انتخاب کرده و پیگیری لازم را در دستور کار خود قرار می دهند . بله این موضوع یک اصل مهم در بازار است و فعالیت های بازار معاملات تجاری بر پایه همین اصل استوار شده است . در بازار مشاغل هم می تواند به عنوان یک اصل مهم مطرح باشد و مورد بهره مندی قرار بگیرد . توضیحات این بخش در مورد رشته حسابداری و بازار کار این رشته است .

شاید اکثر شما در ابتدای ورود به شغل حسابداری در این فضا قرار بگیرید و یک مقداری باعث ترس از پیشرفت و یا استرس بی مورد برای شما شود . اشتباه نکنید ، یکی از بهترین موقعیت ها برای پیشرفت همین جاست . قدر آن را بدانید و به طور ممکن خود را درآنجا مستقر کنید . متاسفانه بعضی از کارشناسان تاکید زیادی بر محیط های انفرادی در اجرای این شغل دارند و خیلی بر فضای رقابتی تاکیدی ندارند . من خودم را یک کارشناس حرفه ای معرفی نمی کنم و لی می توانم تجربه را ه رفته را برای شما ارائه کنم و ادعا کنم که کدامیک برای پیشرفت بهتر است .

البته این مبحث بیشتر مشمول فضای کاری در بخش خصوصی می شود و در مورد بخش های دولتی بزرگتر ، شدنی است اما بسختی و با یک سری تکنیک ها و راهکارهای خاص . فرض کنید شما در ابتدا بعنوان یک حسابدار در یک شرکت خصوصی بصورت آزمایشی استخدام شده اید ، به جز شما 2 یا 3 حسابدار دیگر و یک مدیر مالی در این بخش مشغول به فعالیت هستند ، به نظر شما بهترین راهکار برای مطرح شدن و عرض اندام کدام راه است ؟ من چند راه حل برای شما دارم ، به نظر شما کدامیک بهتر است ؟

• تحویل گرفتن و انجام دادن دقیق وظایف بخشی که به شما محول می شود .
• سعی در کسب اطلاعات از دیگر همکاران و سرکشی نامحسوس به موارد کاری آنان
• برقرای ارتباط دوستی قوی که منجر به دوستی در بیرون محیط کار شود .
• برقرای ارتباط دوستی فقط در محیط کار و ردو بدل کردن اطلاعات کاری .
• تلاش انفرادی برای موفقیت و پیشی گرفتن در محیط با انجام وظایف حیطه کاری خود و رضایت مدیران .

مسیرهایی که دوستان عزیز تجربه کرده اند بیش از این موارد است و اینها نمونه ای از راهکارهای تجربه شده است ، موفق ترین افراد حرفه ای در این رشته ، افرادی بوده اند که در ابتدای ورود خود یک ارتباط رفاقتی سالم و بسیار مفید برقرار کرده اند و درکل روابط عمومی خیلی قوی تری داشته اند ، حتی این افراد توانسته اند با این روابط توجه مدیران را بیشتر به خود جلب کرده و در پوشش آن وظایف مربوط به خود را انجام  دهند .
پس یکی از آیتم هایی که شما باید توجه کنید روابط عمومی قوی و برقرای دوستی در محیط کار است . این دوستی بیشتر جنبه آشنایی شما با محیط کارو روند آن ، همچنین کسب تجربه دوستان جدید است . البته می تواند این دوستی در بیرون از محیط کار ادامه داشته باشد ، که تحلیل روابط دوستی  از تخصص من خارج است .

market_pic

شما مطئن باشید همه افرادی که چند سال درشرکت فوق مشغول بکار هستند دارای روابط عمومی و ارتباطی قوی نیستند و به خاطر سابقه بیشتر ، توانسته اند خودرا درآنجا مطرح کنند ، اگر هم همه آنها روابط قوی تری داشته باشند ، کار شما دیگر آسان و راحت است و فقط منتظر کسب تجربیات جدید از آنان باشید .

به نظر من چهارمین راهکار می تواند بهتر از بقیه باشد ، چون با برقرای این نوع رابطه دوستی شما می توانید چند مدل کسب اطلاعات را تجربه کنید ، مدل روابط داخلی در شرکت و مهمتر از آن مدل کسب اطلاعات تخصصی که تا بحال شلید با آن بر خورد ننداشته اید .

در محیطی که شما تک و تنها هم حسابدارید و هم مدیرمالی ، بزودی مورد توجه مدیران و دیگران قرار خواهید گرفت و پیشرفت خیلی خوبی خواهید داشت ولی بدون اینکه متوجه شوید در نقطه سر به سر متوقف می شوید و بالاتر رفتن شما مشکل است ، در ضمن ممکن است در یک محیط تخصصی و حرفه ای حرفی برای گفتن نداشته باشید پس ارتباط خود را با حرفه ای ها قطع نکنید

امیدوارم با بکارگیری حوصله و تجربه در فضای رقابتی به جایگاه بسیار محکمی دست پیدا کنید .

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :