فهرست مطالب

pr_creativity9204

به نام خدا و سلام

حسابداری که بتواند اسناد را درست ثبت کند و گزارشات و تکالیف قانونی را به خوبی اجرا کند یعنی انتظارات مجموعه را فراهم ساخته است . به نظر خیلی از کارشناسان هم جایگاه مناسبی میتواند محسوب شود. ولی همین حسابدار بعد از مدتی احساس یکنواختی پیدا می کند و به نوعی احساس عدم پیشرفت دارد. در حقیقت یک حسابدار اگر نتواند خودش را بروز کند و با متدها و روش های جدید پیش برود ، همان جایگاه اپراتوری را پیدا می کند، اپراتوری به سبک حسابداری نه حسابداری به سبک حرفه ای .

یکی از مهمترین عوامل موفقیت حسابداران و فعالان  درامور مالی داشتن تفکرات جدید و پیاده کردن در موقعیت مناسب است . شاید این تعریف یک کمی گیج کننده باشد ، ساده تر این است که فرض کنید شما هم اکنون حسابدار یک شرکت تجاری هستید و زیر نظر یک مدیر مالی مشغول فعالیت هستید ، شما می توانید با بررسی مسائل و مشکلات آن شرکت نظرات و ایده هایی را ارائه کنید که بتوانید سرعت بیشتری به انجام کارها داده و مدیر مالی هم بتواند از شما مشاوره و کمک بگیرد .

ساده ترین مثال می توان به تفکیک کردن انبارها در شرکتها اشاره کرد.  بدین صورت که شاید امکان تفکیک فیزیکی انبارها به علت محدودیت  فضا وجود نداشته باشد ، شما می توانید علاوه بر نرم افزار حسابداری با تفکیک انبارها و تعریف کردن کد کالا در سیستم انبار واقعی  به راحتی مقدار موجودی و ورود و خروج کالاها را کنترل کنید . نمونه دیگر داشتن ایده حسابداری می توان به  کدینگ های حسابها اشاره کرد . شما برای تعریف کدینگ حسابها در نرم افزار باید منطبق بر استانداردهای حسابداری عمل کنید ولی برای راحت تر عمل کردن در اجرای گزارشات شما می توانید بعضی از حسابها را به دلخواه خودتان و در چارچوب همان استانداردها طراحی کنید . یکی از این حسابها می تواند تغییرات در حساب جاری شرکا و بطور کلی برداشت صاحب یا صاحبان شرکت از حسابها باشد . شما با بررسی گردش پول در شرکت و برداشت توسط صاحبان شرکت به یک نتیجه گیری برای تعریف کد جدید در قسمت جاری شرکا برسید. از ایده های بزرگتر هم می توان به مشاوره در مورد سرمایه گذاریهای بلندمدت و کوتاه مدت در زمینه فعالیت شرکت مورد نظر باشید .حسابداران خوشفکر افرادی هستند که وقتی عیب و نقصی در مجموعه مشاهده می کنند به فکر تنظیم آیین نامه و یا برگزاری جلسه با مدیران می افتند.

تعداد دیگری از حسابداران مشغول پرداختن به ایده های کسب و کار برای خود هستند و راههای جذب و مشتری و تبلیغات زود بازده را دنبال می کنند ، این راه حل ها  می تواند از طریق مشاوره با افراد حرفه ای راحتتر کسب گردد . حتی تعداد زیادی از متخصصین حسابداری پایه گذار کاربردی ترین نرم افزار های حسابداری هستند ، و هر روز با ایده های جدیدتر نرم افزار های به روز تری را روانه بازار این رشته می کنند .

امیدوارم برورسانی دانش شما همانند عادت غذاخوردن در برنامه روزانه شما قرار بگیرد.

موفق باشید – میثم حاجی محمدی

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

10 پاسخ

  1. سلام و عرض ادب
    جناب آقای حاج محمدی بنده فارغ التحصیل رشته بانکداری هستم و علاقمند به کار در بخش حسابداری می باشم میشه لطفا من را راهنمایی کنید که از کجا باید این دوره های کار آموزی مطمئن و یا کلاس های حسابداری را پیدا کنم که برایم مفید باشند تا در بازاز کار قرار بگیرم.با سپاس از حسن توجه شما فرزانه سبزعلی

    1. سلام سرکار خانم سبز علی
      شما دو حرکت خیلی مهم بایدانجام دهید اول تسلط خود را برمفاهیم اصلی کار حسابداری بالا ببرید که با مطالعه کتابهایی مانند حسابداری مالی سازمان حسابرسی و اصول حسابداری 1 امکان پذیر است . و سپس حتما کار عملی با هزینه و رایگان انجام دهید. کلاس های سازمان مدیریت صنعتی در حال حاضر مطمئن تر خواهد بود. در صورت تمایل مشخصات خود را در بخش همکاری سایت برای ما ارسال کنید.
      برای شما آرزوی موفقیت دارم

  2. باعرض سلام وخسته نباشید خدمت جناب اقای حاجی محمدی
    سپاسگذار از اینکه وقت خودتونو رایگان در اختیار جماعت حسابدار قرار میدین – مباحثتون همیشه مفید بوده – امیدوارم همیشه همینجور انرژی داشته باشین به کارتون ادامه بدین – وکاری هم از دست ماها که استفاده کنندگان ازین نظرات شما هستیم اگه بربیاد خوشحال میشیم انجام بدیم .

    1. سلام جناب پران نژاد عزیز
      برای بنده هم رضایت کاربران افتخاری است که فقط و فقط برای ما و هم تیمی ها انگیزه ایجاد می کند. بزرگترین آرزوی قلبی بنده ریشه کن شدن بیکاری و بروزرسانی تمامی حسابداران است .
      امیدوارم بتوانیم از نظرات ارزشمند شما دوستان در این راه استفاده کنیم و خوشحال خواهم شد با جنابعالی همکاری بیشتری داشته باشیم .
      پایدار باشید.

  3. منم انتظار انتشار نداشتم
    اینقدر تو این مملکت سانسور شدیم که دیگه عادت کردیم
    اگه منتشر میکردید تعجب میکردم
    مل همه ی بخش های دیگه شما هم صورت مساله رو پاک کردید
    اونم به اسم اخلاقیات و مردم
    بیخیال آقا
    بابت مطالب تخصصی که میزارید ممنون
    در پناه حق پاینده باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :