فهرست مطالب

taxes

با عرض سلام حضور همه کاربران عزیز ،

همانطور که قبلا” توضیح داده شد در این بخش از وبسایت پرشین حساب قصد داریم شما دوستان را با جرائم مالیاتی مهم آشنا کنیم . یکی از این جرائم مهم عدم پرداخت مالیات در سررسید و تاریخ تعیین شده از سوی سازمان امور مالیاتی می باشد. شاید تعدادی از شرکتها و موسسات و حتی اشخاص به دلیل عدم هماهنگی و نظم بسیار بالا در سیستم مالی خود نتوانند مالیات عملکرد خود را قبل از سررسید مشخص شده محاسبه و پرداخت نماتیند . ماده 190 قانون مالیاتهای مستقیم میزان این جریمه را تعیین نموده است . اگر شما بابت مالیات عملکرد هر سال مالی خود قبل از سررسید پرداختی علی الحساب داشته باشید معادل 1 % مبلغ پرداختی بابت هر ماه در سال مورد نظر جایزه می گیرید. و در صورتی که مالیات را پس از آن موعد پرداخت نمایید مشمول جریمه 2.5% مالیات به ازای هر ماه خواهد بود. در دیگر بخشها توضیح داده شد که همه افراد چه حقیقی و حقوقی در 3 گروه الف ، ب و ج تقسیم می شوند که همه آنها موظوند در پایان سال مالی اظهارنامه عملکرد را در مهلت مقرر به سازمان امور مالیاتی ارائه نمایند . بنابراین افراد تا پایان تیر ماه 1392 مهلت دارند اظهارنامه عملکرد سال 1391 را ارائه کنند. پس از ارائه سازمان امور مالیاتی اظهارنامه را بررسی کرده و برگ تشخیص مالیاتی را صادر می کند. حال چنانچه شما اعتراضی نسبت به مالیات تعیین شده دارید تا 30 روز از تاریخ تشخیص مالیات مدارک و دلائل بصورت کتبی تقاضای رسیدگی مجدد نمایند. با توجه به ماده 190 هرگاه افراد برگ تشخیص مالیات را قبول کنند و برای پرداخت آن اقدام نمایند از 80 % جریمه مقرر در این قانون معاف خواهند شد . چنانچه یک ماه پس از ابلاغ مالیات نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند از 40% جریمه مقرر در این قانون معاف خواهند شد.

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. با سلام
    ممنونم از مطالب مفيد سايتتون
    من يه حسابدار تازه كارم و با خوندن قوانين و مقررات كاملا گيج شده ام مثلا در مورد ماده 169 گفته كه «اگر خريدار از ارائه شماره اقتصادي خود ممانعت كرد بايد فروشنده ظرف يك ماه از تاريخ فروش مراتب رو به اداره مالياتي گزارش كنه وگرنه اونم توي جريمه شريك ميشه» خب مگه زمان پرداخت ماليات تا تيرماه سال بعد نيست؟ حالا طي سال فروشنده بايد چندين مرتبه مراجعه كنه و اين مطلب را گزارش كنه؟
    يه سوال ديگر هم دارم كه ممنون ميشم جواب بدين: ماليات بر ارزش سوپرماركت ها يا بقالي هاي كوچك چطوري محاسبه مي شه وقتي كه تقريبا همه كالاها خودشون قيمت+ ماليات بر ارزش افزوده دارن؟

    1. سلام کاربر گرامی
      متشکرم ، امیدوارم استفاده لازم را از برده باشید .
      نحوه مطالعه کتاب قانون مالیتها با دروس تفاوت دارد ، در بخشهای بعدی پرشین حساب ، در مورد نحوه مطالعه این کتاب و ارتباط بین مواد قانونی مطالب جدیدی منتشر خواهد شد.

      در مورد ماده169 ارائه صورتحساب خرید و فروش ، یک ماه پس از دوره 3 ماهه سال باید ارائه شود.شما می توانید دستورالعمل اجرایی آن را در بخش هشدار پرشین حساب مطالعه کنید. در تیرماه شما موظف به ارائه اظهارنامه عملکرد سال قبل خود هستید.

      طبق ماده یک قانون مالیات بر ارزش افزوده کالا ها باید با اعمال ارزش افزوده خرید و فروش شوند این کاملا درست است ، نحوه محاسبه ، در اظهارنامه 3 ماهه ارزش افزوده مشخص می شود.در اظهارنامه شما مالیات کالاهایی که فروختید رااز مالیات کالاهایی که خریدید کسر می کنید ، حاصل آن مابه التفاوت مالیات ارزش افزوده است که مانده بدهکار یا بستانکار دارد .

      امیدوارم راهنمایی ها به شما کمک کند. در صورت علاقمندی عضو خبرنامه وب سایت پرشین حساب شوید تا جدیدترین مطالب برای شما میل شود.

      خوشحال میشم پاسخگوی سوالات و دیدگاه های شما کاربر محترم باشم.
      موفق و پیروز باشید.
      میثم حاجی محمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :