فهرست مطالب

به نام خدا و سلام ، حاجی محمدی هستم و قصد دارم یک خاطره از تدریس را خدمت شما توضیح بدهم ، روزی که تصمیم گرفتم برای اولین بار حسابداری را تدریس کنم استرس تمامی وجودم را احاطه کرده بود انگار واقعا داشتم به جوخه آتش  اعزام می شدم با اینکه تمرین کرده بودم تفکرات ناامید کننده سراغم می آمد و دائما از صورتم عرق می ریخت . خیلی علاقه داشتم ولی فکر نمی کردم موقع تدریس انقدر استرس داشته باشم . چون در دوره دانشجویی دائما در پروژه های حسابرسی و همزمان در حسابداری کار می کردم به نسبت بقیه تجربه خوبی داشتم یکی از اساتید ازمن خواست اصول حسابداری را در دانشگاه دیگری در قالب کلاس کاربردی تدریس کنم و ایشان هم در کلاس حضور داشتند تا اگر تایید کردند در جلسات بعد هم ادامه پیدا کند .

همین موضوع نگرانی من را بیشتر از گذشته کرده بود و از طرفی هم نگران این موضوع بودم اگر کسی سوال کرد و من نتوانستم جواب را بدهم چه اتفاقی می افتد؟ اگر هول شوم و همه موارد فراموش شود چی؟واقعا نمیدانستم سوره حمد و توحید را چند باری خواندم و رفتم پیش خودم گفتم هر چقدر هم خراب شود مهم این است که شروع کنم و وارد قسمت عمیق تر شوم . کلاس شروع شد و بعد از سلام کار را با مفروضات حسابداری شروع کردم حس میکردم افراد آمدند که بهانه گیری کنند و اصلا به درس توجه نمی کنند 15 دقیقه ای بصورت حفظی یک سری موارد را توضیح دادم تا بالاخره استاد کاغذی به دستم داد نوشته بود اگر مثال داشتی بنویس و بپرس از بچه ها

واقعیت مثال نداشتم و کلا هول کرده بودم دوباره کار خودم را ادامه دادم و دیدم که بعضی از بچه ها یک سری موارد را یادداشت می کنند و کمی از استرسم کاسته شد. برای معادله حسابداری مثال خود استاد یادم آمد و همان را با کمی تغییر نوشتم و از بچه ها خواستم ثبت ها را بزنند کم کم دیدم بچه ها راهنمایی خواستند و روند کلاس کمی آرامتر شد دهنم کف کرده بود و خشک خشک شده بود خدا خدا می کردم کلاس تمام شود چون حس ناتوانی شدیدی داشتم تا اینکه استاد به دادم رسید بلافاصله از صندلی بلند شد و گفت حالا یک مثال دیگر هم میزنم تا آقای حاجی محمدی بروند و آبی بنوشند . انگار بهترین پیشنهاد دنیا به من شده بود و رفتم سمت آب سرد کن و نفس عمیقی کشیدم . وقتی برگشتم کلاس، دیدم یک خانم در حال حل مثال است . و استاد من را به سمت میز کنار تابلو راهنمایی کرد.

بعد از آن از من خواستند ادامه ترازنامه را تدریس کنم و وقتی تازه استرس من کم شده بود و با خیال راحتتر می خواستم شروع کنم یک نفر سوال پرسید اگر مثلا حسابهای بدهکار بستانکار شد چه کنیم؟ و نفر بعدی هم پرسید اگر موجودی بانک ناخواسته بستانکار شد چه میشود؟ دوباره نگران شدم و اصلا نمی توانستم فکر کنم کمی خودم را جمع و جور کردم و پاسخ سوال را دادم اما سوال دوم را نمی دانستم چطور توضیح دهم و یواش یواش هم همه کلاس را فراگرفت دوباره رنگم پرید و هر چقدر به استاد نگاه کردم عکس العملی نشان نمی داد تو دلم داشتم می گفتم استاد تورخدا پاشو، داره آبروم میره، بازم خبری نشد تا اینکه یکی از بچه ها گفت  اگر مغایرت بانکی را توضیح دهید مسئله بانک قابل حل است و بالاخره با مغایرت کار جمع شد.

کلاس 1.45 ساعت طول کشید و وقتی تمام شد به استاد گفتم عجب استرس وحشتناکی بود و ایشان با آرامش گفتند تو میتوانی ولی کمی عجله می کنی و فن بیانت هم خیلی پایینه بلافاصله پرسیدم حل شدنیه؟ گفتند بله چند کتاب معرفی کردند که خیلی به من کمک کرد. بعد از آن چند دوره فن بیان هم شرکت کردم و اطلاعاتم در مورد سخنرانی بالاتر رفت مثلا برخورد صمیمانه با افراد کلاس و پرهیز از شوخی خیلی خنده دار و باز شدن دهان موقع تدریس از نکات حائز اهمیت بود .

بعد از اینکه وارد دوره ها شدم از خود اساتید و کتابها تجربیات خوبی کسب کردم تا به شکر خدا توانستم با راه اندازی پرشین حساب دوره هایی که شخصا طراحی کردم را تدریس کنم. که نتیجه و ماحصل آن استقبال برندهایی مانند جهاد دانشگاهی از این طرح بود. بعد از مذاکره با چند تن از دوستان به این نتیجه رسیدم که در حسابداری باید فنونی را علاوه بر روش های تدریس بلد باشید تا بتوانید دو طرفه بهره برداری کنید. چون واقعا خودم در دوره هایی که محتوی نداشتند زیاد رفتم و خیلی اذیت شدم به همین خاطر همین حالا هم سعی می کنم محتوی کلاس طوری باشد که کاملا کاربردی بوده و به وقت شرکت کنندگان احترام بگذارم . خیلی نیازی به تعریف نیست و اصلا اینجا جای تعریف کردن نیست .

کم کم به فکر این جریان افتادم که دوره ی آماده کنم که حاصل تجربیات از دوره هایی باشد که در تدریس حسابداری کاربرد داشته باشد و کاملا اختصاصی مدرسان حسابداری باشد. چون ضمن خارج شدن از حالت تئوریک باید مسائل مالیاتی راهم در خود جای دهد. اطلاعات بیشتر درباره  میثم حاجی محمدی 

به تازگی قبل از انتشار کتابم بسته ای با عنوان تدریس در حسابداری آماده کرده ام که بیشتر مناسب دوستانی است که عاشق تدریس در حسابداری و البته کسب درآمد بیشتر هستند.

اگر بخواهم این بسته آموزشی را در چند خط معرفی کنم ، می توانیم عناوین زیر را برای شما فهرست کنم :

چگونه یک پاورپوینت جذاب بسازید؟

چگونه به یک مدرس جذاب تبدیل شوید و سخنران نباشید

چگونه عناوین خسته کننده در حسابداری را جذاب کنید

می آموزید چگونه مشکلات مالیاتی شرکت کنندگان را در کلاس ساماندهی کنید

می آموزید چگونه اطلاعات خیلی خاص و جذاب را جمع آوری کنید؟

چگونه با شاگردان ارتباط برقرار کنید؟

چگونه شرکت کنندگان علاقمند را به سمت دیگر دوره ها هدایت کنید؟

چگونه به ترس قبل از تدریس یا اولین تدریس غلبه کنید؟

و مطالب زیادی که مطمئن باشید تا کنون هیچ مدرس و یا استادی به شما نگفته است .

مخاطب اصلی این دوره علاقمندان به تدریس در حسابداری هستند و خرید این دوره به دیگر مخاطبان پیشنهاد نمی گردد.

توجه کنید! مسیر هایی در تدریس پیش روی شما قرار می گیرد که یک صدم آن در اجرا حاصل نمی شود!!!

محتوی این بسته آموزشی چیست؟

محتوی به صورت ویدئویی در اختیار شما قرار می گیرد که شامل فیلم ، جزوه ، پاورپوینت می باشد.

اگر سابقه تدریس دارید به مدرس حرفه ای تبدیل می شوید 

اگر علاقه به تدریس با اطلاعات بالا دارید به مدرس حرفه ای تر تبدیل خواهید شد 

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :