فهرست مطالب

آموزش اظهارنامه مالیاتی

وقتی دانشجو رشته حسابداری بودم یکی از اهدافم این بود روزی بتونم با آموزش اظهارنامه مالیاتی موفق به جذب چندین پروژه شوم. کلی دنبال یک کلاس و دوره میگشتم ولی به جز کلاس های اداره مالیاتی خبری از یک دوره اجرایی نبود. بالاخره در دوره کاراموزی در یک واحد تولیدی اطراف شهر اصفهان روزی که منتظرش بودم از راه رسید. از آقای حسینی مدیر مالی شرکت خواهش کردم این تکنیک را به من آموزش دهد. باورتون نمیشه وقتی پیشنهادم را مطرح کردم کلی به من خندید و گفت یعنی فکر میکنی اگر آموزش اظهارنامه مالیاتی را پشت سر بگذاری حرفه ای میشوی ؟ تو باید آموزش ببنیی چگونه اطلاعات را جمع بندی و مرتب کنی و در نهایت در اظهارنامه قرار دهی !

با همه احترام برای کافی نت ها باید عرض کنم کاری که این دوستان انجام می دهند صرفا تکمیل اطلاعاتی است که متقاضی آن را تکمیل می کند نه تجزیه و تحلیل داده ها بله دوست خوبم شما برای آموزش مالیاتی باید درگیر یک کارواقعی یا مثال واقعی شوید تا بتوانید ابهامات و مغایرت ها بطور کامل برطرف شود. قبل از ورود به مبحث آموزش اظهارنامه مالیاتی باید چند نکته مهم را مدنظر قراردهید:

آموزش اظهارنامه مالیاتی

حتما آخرین اوراق مالیاتی شرکت و کلا اتفاقات قبل از اظهارنامه مالیاتی امسال را بررسی کنید تا اگر نیاز به اصلاح و تعدیل در سال جاری داشته باشد درسند اصلاحی اقدام نمایید.

سند افتتاحیه شما در دفاتر باید همان جدول ترازنامه مندرج در اظهارنامه سال قبل باشد. حتی اگر اشتباهات و تعدیلات نیاز دارد نباید سند افتتاحیه را دست کاری کنید و حتما باید تمامی اصلاحات را در سند دوم انجام دهید.

تمامی حسابها باید از نظر اصول طبقه بندی بدون عیب و ایراد باشد. منظور از طبقه بندی رعایت کدینگ و حتی عناوین حساب نیست البته نکته مهمی است ولی منظور نمایش مانده حسابها بر اساس ماهیت آنهاست.

نکته مهم و قابل تامل مبحث بانک و حساب جاری شرکاست. شاید این عناوین کمی تکراری باشد ولی اصطلاحا آبروی اظهارنامه مالیاتی محسوب می شود.تایید حساب بانک حسابهای شرکتی است که نام اظهارنامه را به خود اختصاص داده است و به هیچ عنوان نباید حسابهای شخصی مدیرعامل و هیات مدیره درگیر باشد. منظور از درگیر شدن معرفی این حسابها به عنوان حساب شرکتی نیست بلکه گردش و تراکنش بسیار ناچیز حساب اصلی یا شرکتی باعث کنکاش کارشناس امور مالیاتی در حسابهای شخصی هیات مدیره خواهد شد. همچنین ورود و خروج وجه و تامین کلیه هزینه ها از طرف هیات مدیره می بایست از طریق همان حساب اصلی شرکت باشد تا قوانین مبارزه با پولشویی در اینجا نقض نگردد.

و پارامتر حساس دیگری که باید در آموزش اظهارنامه مالیاتی توجه داشته باشید محاسبات و اطلاعات مربوط به دارایی های ثابت است. یکی از منابعی که بالاترین ضریب مالیاتی را به خود اختصاص داده است و فوق العاده امکان تحمیل خسارت در صورت عدم دقت به آن وجود دارد. در جدول ترازنامه اظهارنامه شما باید ارزش دفتری را بر اساس دستورالعمل جدید ماده ۱۴۹ اجرا و احیا نمایید چون در صورت مغایرت با واقعیت با یک چالش جدی مواجه خواهید شد.

آموزش اظهارنامه مالیاتی

آموزش اظهارنامه مالیاتی از صفحه اول 

در صفحه اول اظهارنامه که وارد میشوید سه تا ستون هست که دسته بندی شده به اشخاص ، ماهیت و نوع شخصیت حقوقی آنها ، یعنی اینکه اشخاص موظفند که تا پایان تیرماه اظهارنامه را رد کنند .
خیلی باب شده همه مجریان به سراغ شرکتها میروند، شرکتهایی که معمولاً سهامی خاص هستند یا شرکتهایی با مسئولیت محدود ، این دو نوع شرکت جمعیت زیادی از تعداد شرکتها را در کشور پوشش میدهند ولی بقیه شرکتها چطور؟ خوب آنها هم باید اظهارنامه را رد کنند درسته ؟ ولی یا سراغی از آنها گرفته نمی شود و یا خودشان با یک تیم یا یک فرد از دل سازمان خود این کار را انجام می دهند.

همانطور که در فرم مشاهده میکنید شرکتهای دیگری هم مثل غیر سهامی ، مؤسسات تجاری و غیر تجاری ، شرکتهای خارجی و غیره که همه نیاز به اظهارنامه مالیاتی دارند . پس ما اگر بخواهیم حرکتی در مسیر جذب پروژه ارسال اظهارنامه از شرکتهایی که مشغولند داشته باشیم خیلی راحت میتوانیم در گوگل ماهیت این جداول داخل اظهارنامه را جستجو کنیم و یک بانک اطلاعاتی درست کنیم و از تعدادی که برایمان مقدور هست و تخصص داریم با آنها ارتباط برقرار کنیم و توضیحاتی را بدهیم و صحبت کنیم که میتوانیم اظهارنامه آنها را رد کنیم.

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

13 پاسخ

  1. با سلام و خسته نباشید. از زحماتتون بی نهایت سپاسگزارم. من کارشناسی اقتصاد نظری دارم ولی از همان دوران دانشجویی ازترم 4 به بعد وارد حرفه حسابداری شدم و حدودا 8 سال سابقه حسابداری و بصورت تجربه یاد گرفتم و از اینکه میتونم از مطالب شما استفاده کنم وااقعا خوشحال هستم و اینکه اطلاعاتم رو سعی میکنم کامل تر کنم.

  2. هزینه های آموزشتون خیلی بالاست پک های آموزشیتون قیمتش خیلی بالاست
    بنظرتون کساییکه تمایل به یادگیری دارند مگه چقدر درآمد دارن تا بتونن این هزینه رو انجام بدن
    من خیلی مقاله هاتونو دنبال میکنم ولی واقعا این مبالغ خیلی سنگین هست
    لطفا شرایط بهتری بزارید تا بتونیم استفاده کنیم البته اگه اونطوری که خودتون گفتید دوست دارید دانسته هاتون رو در اختیار بزارید

  3. سلام خسته نباشید
    من از دبیرستان تا کارشناسی حسابداری خوندم و واقعا علاقه خاصی به این رشته دارم
    الانم ۲سالی هست که کمک حسابدارم و ۲۳سالمه
    حسابدار اونجا خیلی خبره نیست و من نگرانم و دوست دارم پیشرفت کنم تو کارم
    واقعا دیگه خسته شدم از کار کردن توی اون محیط همه چیز برام تکراری شده دلم میخواد چیزای جدیدی یاد بگیرم
    میترسم از اونجا بیام بیرون و دیگه نتونم جایی کار خوب پیدا کنم.
    به نظر شما چیکار کنم
    اول تو کلاسا شرکت کنم تا اطلاعاتم رو قوی کنم بعد برم دنبال کار تو یه شرکت دیگه؟

    1. سلام درود
      هر چی اطلاعات خود را بیشتر کنید صد در صد موفق ترید و اگر اطلاعات شما بیشتر بشه راحت تر کار جدید میتوانیید انتخاب نمایید و پیشرفت کنیید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :