فهرست مطالب

Accountant

به نام خدا و سلام

اشتباه بزرگ بسیاری از مدیران شرکتها و حتی شرکتهای حسابداری عدم آشنایی با نحوه جذب کارآموزان و در ادامه عدم استفاده بهینه از آنان است. یعنی بجای ریشه یابی مشکلات سعی در عوض کردن صورت مسئله می کنند.

این برداشت کاملاً کلیشه ای است! کارآموز دانشگاهی فقط برای تکمیل ساعت کارآموزی خود در محل کارش حضور دارد .

در صورتی که تا بحال از خودتان سوال کرده اید چرا این فرد علاقه به حضور بیشتر ندارد و آیا اختلالات مجموعه را هم مورد بازبینی قرار داده اید؟

این بخش صحبت من پیرامون ویژگیهای نیروی تخصصی و نحوه جذب آنها در شرکتهای حسابداری است . یکی از مهمترین دغدغه ای که مدیران جوان و حتی شاید با تجربه شرکتهای مالی و مالیاتی با آن مواجه هستند. در چند سال اخیر بیشتر شاهد آن هستیم که این شرکتها از طریق جذب نیروی کارآموز ، توانستند تا حدودی مشکلات جذب نیرو را برطرف کنند و تعداد زیادی هم متاسفانه با مشکلات زیادی مواجه شده اند . اما چرا تا حدودی ؟ و  چرا مشکلات ……؟

علت اصلی موفقیت نسبی و بوجود آمدن مشکل برای شرکت دارانی که از نیروی کارآموز در اجرای پروژه ها بهره می برند به عوامل زیادی بستگی دارد که مهمترین آنها عبارتند از :

  • عدم ایجاد انگیزه در روند اجرایی ساعت حضور کارمندان
  • عدم برنامه ریزی زمانی برای ساعت های حضور کارمندان
  • یکنواختی شدید اجرای کارها بین نیروها
  • عدم کنترل و ایجاد شوک در روند اجرایی فعالیت شغلی کارمندان
  • فشار بیش از اندازه به نیرو علی الخصوص در مهلت های مقرر کانند پایان هرفصل
  • نادیده گرفتن تاثیرات پاداش نقدی در مواقع غیر قابل انتظار
  • جذب سفارشی نیرو
  • به نتیجه رسیدن نیروی کارآموز به عنوان اینکه یک نیروی رایگان است .
  • عدم توجه و رسیدگی به مشکلات نیروها در محیط کار
  • عدم ایجاد فضای آموزشی مناسب و کارآمد

بهترین امتیازی که می توانید برای جذب نیرو خرج کنید ، چیست؟

مطمئن باشید با ایجاد انگیزه و بالابردن روحیه یادگیری به همراه کمی سرمایه گذاری، می توانید بهره برداری بهینه از نیرو داشته باشید .

یکی از ظریفترین و البته مهمترین نکاتی که خیلی از مدیران در جذب نیرو به آن توجه نمی کنند ، در نظر نگرفتن منافع طرف مقابل است . خیلی از دوستان و همکاران میزان درآمد کارمندان را ملاک منفعت آنان در نظر می گیرند و البته شاید این مهمترین آیتم از نظر کارمندان نیز باشد . اشتباه همیجاست که نوع منفعت طلبی طرفین کافی نبوده و در آینده ای نزدیک موجب سرخوردگی کارمند بجای پیشرفت او خواهد بود. اصلی ترین دلیل برای ایجاد انگیزه و کسب منافع جنبه آموزشی و فضای کسب تجربه برای پذیرفته شدگان در محیط کار خواهد بود . اگر کارمند شما احساس کند که با کار کردن در مجموعه شما بجای اتلاف وقت و دریافت حقوق ناچیز دوره حضورش پایان می یابد ، آنوقت دیگر نباید انتظار کیفیت کار خیلی بالا را از نیروی خود داشته باشید و همینطور طرف مقابل هم امتیاز خیلی زیادی از دوره حضور خود ندارد. پس ایجاد فضای آموزشی مناسب و استاندارد مهمترین اولویت یک دارنده شرکت حسابداری محسوب می شود که اگر هدفش جذب نیروی کارا»وز بوده و تمرکزی برروی نیروی حرفه ای ندارد.

یکباره انتظارات خود را بالا نبرید 

بکارگیری غیر مرتبط نیروی کارآموز یکی دیگر از اشتباهات بزرگ مدیران در تضعیف روحیه کارآموزان محسوب می شود.

همین امروز این نکته را اجرا کنید تا همان لحظه نتیجه آن را ببینید : در نهایت ادب و احترام به صورت انفرادی با نیروی کارآموز خود جلسه بگذارید و نقش او را در هدف مجموعه برایش تفهیم کنید و به او بگویید کسی بهتر از شما را برای هماهنگی این بخش پیدا نکردم .

اشتباه دوم مدیران مجموعه های حسابداری این است که با یک آموزش عملی مختصر انتظار یک اجرای کامل و بدون اشکال را از نیروی خود دارند . در بخش بعدی اطلاعات مفیدی درباره روند ایجاد انگیزه و کسب نتیجه برای هر دو طرف را خدمتتان ارائه می کنم .

آرزوی من موفقیت هر دو طرف است .

میثم حاجی محمدی

 

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :