فهرست مطالب

رزومه نویسی چه تفاوتی با رزومه سازی دارد؟

برای ورود به هر محیط جدیدی در هر زمینه ایی داشتن اطلاعاتی در مورد سابقه افراد بسیار مهم است. مثلا برای ازدواج که همه با آن درگیر هستند تحقیق و تفحص در مورد زندگی گذشته افراد یکی از مواردیست که همه تلاش می کنند به آن دسترسی داشته باشند و یا حداقل مواردی از آن را مطلع گردند.

رزومه کاری نیز به همین شکل است. افراد در زمان مصاحبه کاری به دو دسته تقسیم می شوند . آن دسته از افرادی که سابقه کاری نداشته اند. که تکلیفشان مشخص است. این افراد هنوز در پی یافتن این پرسش اند که اول کار بوده است یا سابقه کار؟  و دسته دیگر افرادی که دارای سابقه کاری هستند. این افراد نیز وقتی به مصاحبه شغلی دعوت می شوند باید از خود و کارهای گذشته خود رزومه ارائه دهند. اما چه رزومه ایی برای آنان دارای امتیاز است و باعث پیشرفتشان می شود؟

جایی خواندم که نوشته بود رزومه نویسی یک هنر است . مدتی در پی این بودم که تخصص خود را در رزومه نویسی افزایش دهم به طوری که مدیریت هر مجموعه ایی با خواندن رزومه من به سرعت در تفکر جذب من به عنوان یک نیروی خوب باشد.

اما بعد ها به این نتیجه رسیدم که رزومه نویسی هنر نیست. بلکه هنر رزومه سازی است. اما چه تفاوتی میان این دوست؟ رزومه نویسی هنر نامه نگاری و تحریر است در واقع کسی که بتواند خوب نگارش کند میتواند یک رزومه خوب نیز تحریر کند. اما برای یک مدیر نوشته خوب به اندازه محتوای متن نوشته شده دارای اهمیت نیست.

کسی که سابقه خوبی داشته باشد (در واقع رزومه خوبی داشته باشد) مهمتر از این است که خوب و شیک به همراه یک نوشته زیبا نگارش شده به محل مصاحبه حضور یابد. شاید بتوان این طور بیان نمود که رزومه سازی هنر نیست بلکه یک تخصص است . مدیری بیان می کرد که برای من نیرویی که  در چندین شرکت معتبر حضور داشته باشد ارزشمندتر از آن است که در یک شرکت برای مدت طولانی باشد.

رزومه نویسیاز طرفی شخصی که چندین سال در یک شرکت بوده است را می توان ریسک گریز خواند چرا که قدرت ریسک برای تجربه کردن محل کارهای مختلف را نداشته است. توجه داشته باشید که این موارد فقط برای مشاغلی مثل حسابداری صدق میکند نه همه شغل ها. چرا که مثلا متصدی داروخانه اگر رشته اصلیش همین باشد ریسک گریزی برایش معنایی ندارد چرا که در نهایت تغییر محل کارش به داروخانه دیگری خواهد بود و به عنوان مثال نمیتواند کارمند بانک بودن را تجربه کند یا تغییر حرفه دهد.اما یک حسابدار میتواند در حرفه های مختلف حضور داشته باشد در عین حال همان حسابدار باقی بماند.

از این رو حسابدارانی که بتوانند رزومه کاری بسازند موفق تر از رزومه نویسان خواهند بود. اما این مهارت را چگونه به دست آوریم؟ در یکی از جلسات کاربردی حسابداران ثروت آفرین این که در یک مصاحبه کاری به چه نحوی عمل نمایید و چه مواردی را در رزومه خود بیان کنید پرداخته خواهد شد تا افراد شرکت کننده در این دوره علاوه بر آموزش کامل حسابداری و مالیات یاد بگیرند که چگونه  در بازار کار خود را معرفی نمایند و پروژه جذب کنند.

” آموزش ورود هدفمند به بازار کار 

  • آموزش تهیه و تنظیم رزومه تخصصی
  • چگونه فرصت های استخدامی را انتخاب کنید
  • آموزش فنون برتری در جلسات مصاحبه حسابداری
  • آموزش فنون برتری در جلسات مصاحبه مالیاتی و بیمه ای
  • آموزش تهیه و تنظیم بانک اطلاعاتی
  • آموزش کار با سیستم پیامک و دسته بندی اطلاعات کاربران
  • آموزش تعیین و زمان برقراری ارتباط و قرارها
  • آموزش مذاکره و برآورد قیمت گذاری بر  روی پروژه ها
  • آموزش واگذاری کارهای سنگین به همکاران حرفه ای و تشکیل تیم

در پایان این جلسه شما: ضمن آموزش نحوه ارائه یک رزومه پربار، جسارت اولیه برای یک کار مستقل را می آموزید”

https://persianhesab.com/amoozesh/full-accounting-tax/

 

https://persianhesab.com/estekhdam-2/

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. با عرض سلام خدمت آقاي حاج محمدي گرامي
    واقعا مطالبي كه در سايت ميگذاريد مفيد و كاربردي است و ميتونم بگم لااقل در مورد هر موضوعي سرنخو به ما ميده قطعا بابت اشراف به موضوع بايستي مطالعه انجام دهيم
    بنده يكي از طرفداران پرشين حساب هستم هر روز به سايت سر ميزنم و مطالب گذاشته شده در سايت رو دنبال ميكنم
    اما به نظرم مطالب كه اخيرا ميگذاريد بيشتر جنبه تبليغاتي به خودش گرفته
    با تشكر از سايت پرشين حساب

    1. سلام محمد رضایی عزیز

      خوشحالیم که از مطالب راضی هستید و به خودمان می بالیم که شما طرفدار سایت ما هستید . ببینید هدف پرشین حساب کمک به رشد افراد علاقمند به حوزه حسابداری در بازار کار است. حالا بخشی از این کمک در قالب مطالب رایگان و حتی فیلم ها و صوت ها صورت می پذیرد و بخشی از آن در قالب دوره آموزشی انجام می شود. خیلی از علاقمندان دوست دارند در تنها دوره کاربردی ثبت نام کنند ولی اطلاعات کاملی از داخل آن ندارند. ما سعی کردیم با تشریح یکی از بخش های آموزشی نیاز دوستان خوبی مثل شما و معرفی و ارتباطش با دوره مون را برای دیگر علاقمندان منتشر کنیم .

      برای شما آرزوی موفقیت و پیروزی داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :