فهرست مطالب

به نام خدا و سلام به شما کاربر عزیز
باز هم صحبت از رزومه و ورود به بازار کار حسابداری است. پیشتر در مقاله چطور یک رزومه حسابداری تاثیرگذار درست کنیم به طور کامل در این مورد صحبت کردیم. معرفینامه افراد در بازار کار و برگه سنجش مهارت آنان در مقابل مدیران از طریق برگه ای به نام رزومه به نمایش گذاشته می شود. شاید شما به عنوان یک حسابدار بیش از هر چیزی در بازار کار نیاز به جلب اعتماد داشته باشید من در این قسمت تصمیم دارم به یک نکته خیلی مهم اشاره کنم که شاید در شغل حسابداری بیش از دیگر مشاغل الزامی باشد.

علت آن است که حساسیتهای اجرای وظایف در شغل حسابداری به قدری مهم است که یک اشتباه حتی کوچک ممکن است برای مجموعه گران تمام شود به همین خاطر احتیاط مدیران و صاحبان کسب و کارها به این موضوع بیشتر از گذشته است.

حالا شما برای اولین بار قراراست خودتان را از طریق رزومه معرفی کنید. باید اطلاعاتی ارائه کنید که با توجه به نکته مهم قبلی اعتماداولیه کارفرما هم جلب شود. اگر عمداً یا سهواً اطلاعاتی مغایر و یا ناقص در رزومه ثبت گردد ممکن است ذهنیت مدیریت را عوض کند.

در بیشتر رزومه ها خیلی از موارد حرفه ای رعایت شده و حتی بسیار زیبا و با سلیقه طراحی شده است ولی عدم دسترسی به نشانی صاحب رزومه کمی از میزان اعتماد مدیران کم می کند. نکته ای که گاهاً در رزومه ها دیده می شود و یکی از موارد قابل توجه می باشد. حتی در کنار یک آدرس معتبر دو شماره تلفن معتبر هم دیده شود یک شماره تلفن ثابت و دیگری شماره همراه مستقیم که اگر آن هم ثابت باشد به مراتب بهتر از اعتباری خواهد بود.

در اینجا قصد ندارم نحوه رزومه نویسی را خدمت شما آموزش دهم چون در پستهای قبلی که نمونه آن را می توانید در لینک زیر ببینید توضیحات کاملتری ارائه شده است بلکه نکته مهم در اینجا حرکت اول مشخصات شماست.

یک رزومه خیلی خوب باید یک سربرگ عالی داشته باشد. سربرگ عالی می تواند یک خلاصه از مشخصات هویتی به همراه آدرس کامل محل سکونت باشد. خیلی مهم نیست این آدرس در تهران و یا دیگر شهرستانها و بخشها باشد بلکه مهم این است که آدرس شما در دورترین نقطه کشور بصورت کاملا دقیق با ذکر کدپستی و تلفن ثابت ذکر شود از این طریق اصالت شما هم برای مدیر مشخص خواهد شد.

ترس از نوشتن آدرس! عامل اصلی سرد شدن رزومه

به جرات می توان گفت اگر آدرس محل سکونت شما در رزومه نباشد ممکن است تصمیم مدیریت در قبال آن رزومه تغیر کند و اول رزومه هایی را تحت بررسی قرار دهند که آدرس کامل دارند. بنابراین همیشه سعی کنید در رزومه شخصی آدرس خودتان را قید کنید و تنها به نام شهر و خیابان بسنده نکنید.

برای شما دوست خوبم آرزوی شادکامی دارم —–میثم حاجی محمدی

توصیه میکنیم مطالب زیر راهم در برنامه مطالعاتی خود قرار دهید 

چگونه کارمند خوب استخدام کنیم؟(مناسب برای مدیران مالی)

مدرک تحصیلی شما از چه دانشگاهی است ؟

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :