فهرست مطالب

vldizfdbrf760wzh5zvc

به نام خدا و سلام

شاید این اتفاق برای شما هم رخ داده باشد، صبح که وارد محل کارتان می شوید با صحنه ناراحت کننده ای مواجه می شوید، سیستم شما که اطلاعات حسابداری شرکت را در آن ثبت کرده اید بالا نمی آید و هر آن احتمال فرمت شدن می باشد و بدتر اینکه شما هیچ گونه بک آپی هم طی چند روز نداشته اید و یا بک آپ شما تنها در سیستم ذخیره شده است.

رئیس حسابداری شرکت شیرو گوشت زاگرس سراسیمه با بخش پشتیبانی شرکت نرم افزاری تماس گرفت و بیان کرد صبح که مثل هر روز در محل کار حاضر شده و رایانه خود را روشن کرده پس از بالاآمدن سیستم هر چه روی شکلک نرم افزار مالی کلیک می کند نرم افزار فعال نمی شود و پیغامی ظاهر می شود که میخواهد شکلک را پاک کند. وی اظهارنگرانی کرد که مبادا اطلاعات دو سال پیاپی از بین رفته باشد و آنچه وی را مضطرب کرده حضور حسابرسان در شرکت و حسابرسی نهایی صورتهای مالی است . استرس شدیدی بجود آمده بود. کارشناس پشتیبانی پس از یک بررسی کوتاه متوجه می شود که رایانه مرکزی مورد هجوم بد افزار قرار گرفته و به رئیس حسابداری اطمینان می دهد که اطلاعات مالی وی سالم و دست نخورده باقی مانده و فقط باید فایل اجرایی پاکسازی شود.

نکته : کارشناس به وی متذکر می شود که در صورت تهیه فایل پشتیبان ادواری و منظم و کپی کردن آن ها روی لوح های فشرده احتمال از بین رفتن اطلاعات به صفر می رسد.

بد افزار چیست؟

بدافزار رایانه ای برنامه هایی هستند که مشابه بدافزارهای بیولوژیک گسترش می یابند و پس از وارد شدن به رایانه اقدامات غیر منتظره ای را انجام می دهند.با وجودی که همه بدافزارها خطرناک نیستند ولی بسیاری از آنها با هدف تخریب انواع فابیل ها برنامه های کاربردی و یا سیستم های عامل نوشته شده اند. بدافزارها مانند نرم افزارها از طریق حافظه و فضای دیسک وارد سیستم شما می شوند . به عنوان مثال فایل های روی دیسک را پاک کرده و یا کل دیسک را از طریق شبکه و بدون احراز هویت فراهم آورد.

انواع بدافزارها

بد افزارهای آلوده کننده فایل های اجرایی

فایل های اجرایی (فایل هایی با پسوند اگزه ) را آلوده نموده و همزمان با اجرای این برنامه ها خود را در حافظه دستگاه باز نموده و شروع به گسترش خود و آلوده کردن سایر فایل های اجرایی سیستم می نماید. بعضی از نمونه های این بدافزارها متن مورد نظر خود را به جای متن فایل اجرایی قرار می دهند.

بد افزار چند ریخت

این بدافزارها در هر فایل آلوده به شکلی ظاهر می شوند. با توجه به اینکه از الگوریتم های کد گذاری استفاده کرده و رد پای خود را پاک می کنند،آشکار سازی و تشخیص این گونه بدافزارها دشوار است.

بدافزارهای مخفی

این بدافزارها سعی می کنند خود را از سیستم عامل و نرم افزارهای ضد بدافزار مخفی نگه دارند. برای اینکار بدافزار در حافظه مقیم شده و حائل دسترسی به سیستم عامل می شود. در این صورت بد افزار کلیه درخواست های که نرم افزار ضد بدافزار به سیستم عامل می دهد را دریافت می کند .به این ترتیب نرم افزارهای ضد بدافزار هم فریب خورده و این تصور بوجود می آید که هیچ بدافزاری در رایانه وجود ندارد . این بدافزارها کاربر را هم فریب داده و استفاده از حافظه را به صورت مخفیانه انجام می دهند.

بدافزارهای چند بخشی

رایج ترین انواع این نرم افزارها ترکیبی از بدافزارهای بوت سکتور و آلوده ساز فایل می باشد. ترکیب انواع دیگر بدافزارها هم امکان پذیر است.

امیدوارم با شناخت اولیه از عوامل مختل کننده در سیستم هرگونه استرس را از خود دور کنید.

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :