فهرست مطالب

برای پول دارشدن در خدمات مالی  لازم است به آب و آتش بزنید ولی قرارنیست خودتان را خاکستر کنید!

من همیشه و در همه همایش ها و حتی کلاسهایم به این نکته تاکید داشتم و دارم که برای پول دار شدن در هر شغلی از جمله خدمات مالی باید از اسارت کارمندی خارج شوید و با انرژی رها شده خودتان پیشروی کنید. ولی احساس کردم برخی از هموطنان در جای جای ایران عزیز از عرایض بنده برداشت اشتباه کرده اند و تصمیم گرفتم بجای پاسخ به ایمیل ها در قالب یک پست مهم نکات را منتشر کنم. حتی به قدری مهم است که یک کارگاه آموزشی با این عنوان برگزار خواهم کرد: چگونه در دنیای کارمندی درآمد اضافی کسب کنیم

بله در همان کارمندی ! قرارنیست پول دارشدن به قیمت نابودی شما تمام شود. اگر لازم باشد سالها کارمند باشید مثل خودم البته نه به اندازه من انقدر دیر پس از ۱۶ سال ! چون نکاتی که در قالب مطالب ویدیو و دوره منتشر میکنم می تواند به شما کمک کند تا دیگر آن اشتباهات را مرتکب نشوید. پس تا اینجا یک چیز بطور کامل مشخص شد : برای پول دارشدن در خدمات مالی نباید بلافاصله با دنیای کارمندی خداحافظی کنیم و خودمان را از کار بیکار کنیم و با فشار و استرس دنبال ارتباط باشیم! این اشتباهی بود که باید از آن صحبت می کردم. شما همیشه و در هر مرحله ای برای پیشرفت باید تغییر کنید ولی با ضریب اطمینان بالا. من زمانی از دنیای کارمندی با سابقه و جایگاه خوب منفک شدم که احساس میکردم دیگر کار اصلی ام همان کارهای پاره وقت شده یعنی دیگر کارمندبودنم باعث اتلاف وقتم و دور شدنم از شرکتهایی بود که نیاز به خدمات مالی و مالیاتی داشتند.

پس تا حد زیادی با موقع جداشدن از کارمندی آشنا شدید و بیشتر این عزیزانی که تصور میکردند با نگرانی و استرس مواجه می شوند متوجه اشتباه خود شدند. البته شما باید کمی ریسک پذیر باشید ولی به این معنی نیست که با صد در صد ریسک از دنیای کارمندی خداحافظی کنید و آن را رها نمایید. کارمندی باید سکوی پرتاب شما باشد نه نماد سرخوردگی و ندامت!

حالا بازهم این سوال در ذهن کاربران خطور می کند که چگونه کارهای پاره وقت بیشتری را در زمانی که کارمند هستیم و وقت نداریم جذب کنیم؟ من پاسخ آخر را اول میدهم و سپس به مراحل اشاره میکنم. شما باید خودتان را مامور مقیم کنید! یعنی اینکه در همان فضای کارمندی ۲ ماموریت بسیار مهم برعهده شماست اگر تصمیم دارید از این فضا خارج شوید!

ماموریت اول : فول شدن شما از منظر تکنیکهای مالی و مالیاتی و بیمه در همان حوزه فعالیت

ماموریت دوم : برقراری ارتباط با بازارکار و کسب و کارهای متقاضی خدمات مالی در همان حوزه

یک مثال : من کارمند بانک سامان هستم و تصمیم دارم از دنیای کارمندی جدا شوم و از راه خدمات مالی کسب درآمد کنم. چگونه اقدام کنم ؟

پاسخ : بانک از نظر امور مالی و مالیاتی خیلی قدرت مانور برای شما ندارد و شما باید سعی کنید در خارج از ساعات کاری وارد حوزه کارورزی جهت کسب تجربه شوید. پیشنهاد من اقدامات مانند مراحل زیر است :

در دوره آزمایشی همه برگه ها را روی میز قرار ندهید 

معنی و مفهوم آن این است که برخی از کارفرمایان و مدیران از  کم تجربگی حسابداران سوء استفاده می کنند و موجب برهم زدن توافق اولیه و مقدماتی می شوند . به این صورت که در بیشتر موقعیتهای کاری ، دوره ای به نام دوه آزمایشی قرار گرفته است که کارفرما می تواند بعد از این دوره و رضایتمندی طرفین قرارداد اصلی را منعقد کند ، البته این فرصت در اختیار نیروی استخدامی قرار می گیرد که زیر و بم کار را محک بزند و علاقمندی خود را به نحوه اجرا و محیط کار ابراز نماید . ولی متاسفانه برخی از کارفرمایان این فرصت را غنیمت می شمرند و با توجه به یادگیری اولیه از حرفه حسابداری ، سعی می کنند در این دوره از برنامه های اجرایی حسابداری که در دوره آزمایشی کار می کند ، نهایت استفاده را ببرند و بلافاصله پس از مرتب سازی و نمایش تمام توان توسط حسابدار ، خیلی راحت توافق را بر سر حقوق بر هم زده و حسابدار موقت را از کار بیکار می کنند.

به نظر شما چه رفتاری برای نشان دادن تواناییها از یک طرفی و دور زدن برخی کارفرمایان در طرف دیگر مناسب تر است ؟ 

خدمات مالی

تکنیک ها را اجرا نکنید ، فقط توصیه ها را بهینه کنید 

با توجه به این توضیحات حالا یک مشکل گریبانگیر حسابداران خواهد شد ، رضایتمندی کارفرما و یا از دست دادن موقعیت کاری ؟

مناسب ترین و حساب شده ترین رفتار در شرایط آزمایشی به این صورت است که شما در ابتدا و روزهای اول باید ضمن بررسی محیط و اسناد و مدارک و رویدادها ، سعی کنید به نحوی شایسته ، تواناییهای خود را به نمایش بگذارید .

بعد از بررسی و در اختیار گرفتن نرم افزار شروع به پیدا کردن اشکالات کنید و یک لیست مرتب و مفصلی را آماده کنید و پس از چند روزی می توانید با کارفرما جلسه ای گذاشتته و ایرادات را یکی یکی مطرح کنید ، حالا کارفرما از شما راهکار می خواهد  و شما خیلی می توانید طی یک نامه برنامه های اجرایی خود را طوری که متوجه و واضح باشد بیان کنید . البته اجرای نمونه کارهای شما  برای شروع الزامی است ، مثلاً لینک کردن نرم افزار انبار با سیستم حسابداری و یا تهیه لیست حقوق و دستمزد ، حالا شما با انجام  کار به نحو احسن  و پی بردن به یک سری ایرادات  ازسیستم  را در کارنامه خود دارید . برای برطرف کردن تمامی مشکلات و ایرادها و عقب افتادگی ها و به روز شدن نیاز به زمان دارید که با انعقاد قرارداد خود با کارفرمای محترمتان عملی خواهید کرد .

با هوشمندی و درایت حرکت کنید ، مطمئناً موفقیت از آن شماست .

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

3 پاسخ

  1. من یه حسابدار با تجربه شش سال کار تمام وقت در شاخه حسابداری صنعتی ، بازرگانی ، تولیدی و پخش هستم .
    الان یک سالیه در یک مجموعه نیمه دولتی کار میکنم . با حقوق دو برابر قانون کار و از ابتدا گولم زدن که ازمایشی باش سه ماه.
    حقوقت زیاد میشه …که هنوزم نشد
    بعد نیروهای اجباری -سفارشی اقایان دولتی بهم دادن … مجانی اموزش دادم … الانم حقوق برابر میگیریم .
    در حالیکه من جایگزین مدیر مالی محسوب میشم … من و امثال من که نرخ بازار و میشکنیم .. با 2 ملیون میشیم مدیر مالی …ارزون میفروشیم … متخصصیم …باید دست به کار شیم

    از 97 شروع کردم به تبلیغات …از تعطیلی روزهای پنشنبه استفاده کردم الان در یک شرکت کوچیک و یه آژانس هواپیمایی و یه دفتر مهندسی نیمه وقت و غیر حضوری کار میکنم.
    مدت کوتاهیه شروع کردم . و تونستم نظر بعضی از اصناف را جلب کنم .
    توصیه ام به عزیزانی که شرایط منو دارن و دنبال کار تمام وقت هستن … نیروی متخصص ارزان نداریم … این دوعبارت کنار هم نمیگنجد… لطفا تن به قیمتهای پایین و مسئولیتای سنگین ندید
    و اما عزیزانی که دنبال کار نیمه وقت هستن… بازار اهن … بازار لوازم خانگی … بازار موبایل … املاک .. نمایشگاه های ماشین ..عمده فروشان مواد غذایی

    این اصناف از بقیه بیشتر مکلف به اجرای قوانین مالیاتی هستن… پس شروع کنید .

  2. با تشکر
    به اعتقاد بنده تجربه ای که به شخصه داشتم ، در دوره آزمایشی باید تمام توان و تلاش و جدیت خود را یک فرد آزمایشی نشان دهد تا کارفرما با مشاهده استمرار این کار رضایتمندی خود را ابراز نماید تا زمینه استخدام برای آنها هموار گردد. در ضمن اگر شرایط استخدام قراردادی فراهم نشود فرد مورد آزمایش چیزی را ار دست نداده و می تواند با تجربه جدید یه نوع حسابداری به کارفرمایان دیگر آگهی استخدام در روزنامه ها درج می نمایند شرایط کاری جدیدی را با آنها به توافق برساند.
    یک حسابدار حداقل 3 سال می بایست اصلاً به فکر حقوق و مزایای حسابداری نباشد فقط کار کار کار.

    1. کاملاً صحیح می فرمایید بله همینطوره ، اگر جدیت و تلاش و پشتکار نباشد ،موفقیت امکان پذیر نیست ، موضوع بحث ما آگاهی دادن و به کاربردن رفتار حرفه ای در اولین برخورد کار حرفه ای است ، اگر کارفرما چیزی از فرد و توانایی او نبیند به چند روز نمی کشد که از ادامه راه منصرف می شود ، پس در نتیجه تمام تلاش لازم است اما نه به هر قیمتی و ارائه هر نوع تکنیکی . خیلی اشاره مفیدی کردید یک حسابدار بعد از دو یا سه سال تکنیک ها و اصول حرفه ای را فرا می گیرد . شرکت در دور های کارآموزی کاربردی در دوره دانشجویی و یا انجام خدمات بطور کاملاً رایگان بهترین موقعیت برای همین منظور است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :