فهرست مطالب

یادآوری چند نکته در پایان سال مالی

سلام به همه شما عزیزان.

روزهای شلوغ پایان سال مالی را سپری می کنید و در تلاش برای بستن حسابها در حسابداری و ارائه گزارشهای مالی به مدیران خود هستید. همیشه اسفند ماه سریع تر از سایر ماه ها سپری می شود به خصوص برای حسابداران. از طرفی سامان دادن به زندگی شخصی و از طرف دیگر مدیریت در کار اجرایی خویش.

امروز یک سری از مواردی را که برای بستن حساب ها به کمک حسابداران خواهد آمد مطرح میکنیم که استفاده از آن ها در سریع تر انجام دادن رویدادها به شما کمک خواهد کرد.

برای بستن حسابها لازم است که در ابتدا یک تراز آزمایشی تهیه نمایید. این تاز آزمایشی تراز اصلاح نشده و یا تراز قبل از اصلاحات نام دارد. در سیستم های حسابداری هم این مورد وجود دارد که با زدن تایید بر قسمت تراز آزمایشی گزارشی را به شما ارائه میکند.

بستن حساب

ترازآزمایشی اصلاح نشده این امکان را فراهم میکند تا تمامی حسابها را بررسی نماییم و آن مواردی را که نیاز به اصلاح و محاسبه دارد انجام دهیم. برای مثال حسابهایی  همچون پیش پرداخت ها ، پیش دریافت ها ، چکهای وصول نشده یا پاس نشده، تنخواه ها و حسابهای مشتریان از موارد بسیار مهمی است که هر حسابداری بیش از سایر موارد باید به آنها توجه داشته باشد.

تنخواه گردان ها لازم است تا در اسفند ماه بسته به حجم کاری موسسه نهایت تا 25 اسفند ماه مدارک هزینه ای خود را ارائه دهند تا حساب آنها بسته شود. تفکیک حساب تنخواه این افراد از حساب شخصی (حساب حقوق آنها) بسیار ضروریست. در بسیاری از شرکتها در انتهای سال این مانده ها با هم تهاتر میشود که چندان اصولی نیست.

محاسبه هزینه هایی که بابت آن پیش پرداخت صورت گرفته و شناسایی درآمد هایی که به جهت دریافت پیش دریافت در حسابها ثبت گردیده است به منظور اصل تطابق و دیگر اصول حسابداری باید در آخر سال مالی اجرا شود نه اینکه به سال مالی بعد موکول گردد.

رسیدگی به حساب مشتریان نیز بسیار حائز اهمیت است. چرا که اگر این حسابها به دلیل مشغله زیاد به سال بعد موکول شود باعث خواهد شد تا در دیگر حسابها نیز اشتباهاتی را حاصل کند. فرض نمایید هزینه کرایه، هزینه فاکتور و سایر موارد این چنینی یا تفاون در قیمت کالای خریداری شده یا فروش رفته ای که شما از آن بی خبر هستید باعث میشود تا در دیگر حسابهای شما نیز مشکل ایجاد کند.

به هرحال سعی کنید تا در این روزهای پایانی به بهترین شکل کارهای خود را انجام داده و اجرایی کنید.

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :